Tuesday, September 9, 2008

I miss all of you =(

Assalamualaikum. Yeah, it's me. It's been less than a week that i'm here in UK. But i have been through a lot already.

Awu aku homesick like OHMAIGOD. Aku rindu kamu. The hadiah yang kamu bagi aku atu, the passport gambar yang ada jua yang cali-cali mua kamu HAHAH makes me wanna cry everytime i see it. I kept on rereading your letters and tears start to well.

I miss all of you. And my family. =( Biar kamu, im letting it all out here. The problems that i faced here.

I just got my school password today so that i can start using the library's computer. It's cold to walk dari tingkat 3 then turun and jalan for idk berapa minit untuk smpai to this library. Aku kan reply kamu punya mesej. Tapinya aku inda cukup keredet. Imagine ah, aku ada kredet $18 ish, lapas aku msg my family and all 13 of you, jadi antah, $3 kali ganya. So i decided to buy my line di brunei hall. And then aku top up £10. So like i thought cukup tah sudah ni meng-top up £10 ani, psl macam kalau kali tiga, jadi $30. But then, menghantar mesej ke brunei pun mcm 20pence, which kali tiga jadi 60sen. Talur.

Iatah macam skulah ku ani kononnya 30minit dari london. APANYA? penipu banar. penipu. Skulah ku ani mcm kalau jalan ke nearest town pun mcm 30 minutes kali. Then kalau jalan kaki, since mcm nada bus around, mcm sejam kan dua jam kali. Manakan kusut. Imagine ah, aku mmbawa sabun and shampoo yang dlm 200ml. Mcm, bulih.. Capat jua abis tu. Di mana ku kan mmbali? Well, ada plng kadai di skulah ku ani. Tapi mcm mahal. Aku ani nyamu inda jua beusin banar.

Lapas atu kan, turns out skulah ku ani, six formnya inda pakai uniform. So like aku inda bawa banyak baju langsung. Iatah kan mcm terpaksa aku mix and match baju2an ku so that mcm kiranya aku ada bnyk baju. Ksian kan bunyinya. Kain selendang yang ku wrap di kepala atu pulang ku bawa.

About food, di sini nada makanan halal. So like aku and si Maryam makan makanan yang untuk vegetarian saja masa first day. Inda lagi nyaman tu. Sadih ku. Lapas tu sahur, kami inda kana sdiakan makanan. Sungkai pun inda kana sdiakan makanan. Kurus ku sudah di sini kamu.. lunggar sudah jeans ku. mcm brapa lama sudah aku inda makan proper food. Thank God mamaku bawakan kelupis and daging rendang. Thanks to Dalilah yang bagi cucur udang, bejasa tu cucur ah. iatah penyungkaian ku tu. Walaupun macam brapa hari sudah aku leave brunei. And to ekin naj fiqah yang bagi makanan, thanks. Iatah penyeri sahur ku tu. Lapas tu, ada this one time, aku damam. Which was two days ago. Iatahkan aku langsung inda sahur that day, and sungkai ku is air and dua biskut sja. SOBBBSSSS.

The weather here is soooo cold. Macam aku pakai tiga lapis sudah and it's still very very sajuk. Imagine brapa gnya bajuku, since like i said, i didnt bring much. Btw, to Naz, thank you for the scarf. Iatah ku pakai tu. Thank. Banyak jasa tu.

But then, the people here are very helpful. Iatahkan masa firstt day, apparently kami msti bawa kami pnya bantal slimut sndiri. Kami inda tau cos like, we didint receive the list yet. I think it's still on the way to Brunei. So kami selimut-less and bantal-less. Kan menangis rasanya. But then durang ambilkan. So yeah. Thumbs up =)

Anyway, we arrived here quite late right, on the 5th sept, and urang skulah on the 3rd. Iatah kan we missed the tour. Kami inda tau the places. Like kana suruh aga this place and that place and kami dua completely bangang. Cigu-cigunya cakap ada students guide kami tu. Tapi ditunggu2 inda jua ada. So aku and Mmaryam like sendiri mmbagi ourselves tour. Kes menyamal. HAHA. the school compound basar. Kalau kamu ada di sini gerenti kamu iski begambar ^^, and then, it was wet, and jeans ku basah. So di bilik, aku pakai hairdryer to karingkan my jeans. Suddenly ada macam bau angus. Tapi aku ignore saja. Turns out, the carpet hangus ulihku pasal the hairdryer atu panas banar. Gila criminal hahaha.

Anyway.. Aku and si Maryam terkunci masa kami first day. Pintu atu ada password wah. Iatah kami mcm urang gila katuk-katuk di luar. Thank God ada urang di dalam, ia bukakan. HAHAh tapi we felt stupid lah after that hahah cali pulang kalau diingatkan.

Pelajaran di sini, i guess simpler than di Brunei. Macam kami re-learning all the stuff yang kitani belajar dulu. Maths masa ani aku belajar surds and indices. Yes. form 4 punya pelajaran. I hope i can score A. Amin. Doakan aku. =) Phys macam okay lah jua, tapi tadi paning lah jua belajar estimation apakah. Bagiku useless, tapi stress jua ku ulihnya. SHEESHHHH.

So yeahhh, toilet di sini nada air. And air mandinya terlalu panas and terlalu sajuk. Gila kamu rasa tulang kamu freezing. =.=

And kami masuk library skulah masa 6-ish ptg, di sini balum plng maghrib tu, and like hahah nada penjaga. Gila criminal eh. Manatah kami tau. Buku2 di library ani awesome, banyak buku baru. I think Naz and ZZats would go crazy! Sini ada twilight apalah, cool. :D

Oh yeahh, the other day, cali lah. Urang putih inda tahan bau cucur udang DAL! HAHAH. Cali lah. Inda pulang ku tau kisah sebenar psl masa atu aku damam. Si Maryam yang ceritakan arah ku ;p And durang kenyamanan bau rendang. HAHAH tapi aku inda mau bagi lah, pasal mcm that's maryam's and my only source of food. HAHAH. I know jahat biar tia. Durang di sini macam makan five times a day, and they consume like beef pork etc. Durang skulah si Muizz siuk ah. kana sdiakan makanan sahur and sungkai. jeles ku. Kami mcm kampis parut udah di sini ani.

I have so much to tell but so little time. If there's a next time, i'll post again. But for now, goodbye. Love you.

ps: Naz, suruh abgku baca this post. Thanks.
pps: urang-urang di sini okay, but can never replace people di Brunei.
pps: i miss brunei. brunei people. Brunei food. Brunei weather.
ppps:I love you all. <33333333
pppps: did i tell you yang my roomate is maryam and a nigerian girl?

No comments: